In samenwerking met Modelvliegen & Drones Magazine organiseert DRONES.nl in de maand juli een winactie met niet één, maar vijf prijswinnaars. Dit betekent deze maand 5 keer meer kans om te winnen tijdens de maandelijkse winactie op DRONES.nl!

Modelvliegen & Drones Magazine

In ruil voor de mening van droneliefhebbers verloot Modelvliegen & Drones Magazine maar liefst 5 jaarabonnementen. Modelvliegen & Drones is hét magazine voor de liefhebber van modelvliegsport en drones. Het tijdschrift verschijnt vier keer per jaar en staat boordevol interessante informatie zoals productreviews, interviews en verslagen van toonaangevende evenementen. Met dit magazine op je deurmat mis je niks uit de wereld van modelvliegen en drones.

Win 1 van de 5 jaarabonnementen op Modelvliegen & Drones Magazine

Nu te koop

Uitgave nummer 2 van het magazine Modelvliegen & Drones ligt nu in de winkel. Via de website ModelbouwMagazines.nl kun je eveneens een losse editie kopen, maar ook een abonnement nemen.

Media Primair

Modelvliegen & Drones Magazine is een uitgave van Media Primair. Deze uitgever is ook verantwoordelijk voor de tijdschriften De Modelbouwer, Modelauto en het KNVvL magazine Modelvliegsport.

Win 1 van de 5 jaarabonnementen op Modelvliegen & Drones Magazine

Jouw mening telt!

Modelvliegen & Drones Magazine wordt gemaakt voor liefhebbers van modelvliegen en drones, dus is benieuwd naar jouw mening! Vertel wat jij graag zou willen lezen in het tijdschrift én vertel hoe jij het magazine graag zou lezen.

Win 1 van de 5 jaarabonnementen op Modelvliegen & Drones Magazine

Win 1 van de 5 jaarabonnementen

Onder alle deelnemers verloot Modelvliegen & Drones Magazine maar liefst 5 jaarabonnementen. Op win.drones.nl kun je tot en met 31 juli 2016 meedoen. De winnaars worden op 1 augustus 2016 aangekondigd via onze website en social media kanalen.

7 Reacties

  1. brent

    Een jaarabonement Graaf dude!!!

  2. brent

    Ik doe mee

  3. Bart

    Im in!

  4. Ben

    leuk,ik maak graag kans!

  5. joris93

    Ingevuld! Ik zou een jaarabo zwaar vet vinden!

  6. Sander

    erg benieuwd naar het magazine,een jaarabonnement zou erg leuk zijn

  7. sebastiaan troost

    • Hoe vliegt een (model)vliegtuig? Een modelvliegtuig vliegt, omdat hij vleugels heeft. Deze vleugels zorgen voor de nodige ‘Lift’ ‘Lift’ is de kracht die een vliegtuig omhoogduwt. Deze kracht is groter dan de zwaartekracht, en daarom valt een vliegtuig niet zomaar uit de lucht naar beneden. Om ‘Lift’ te verkrijgen moet een vliegtuig wel snelheid hebben. Zonder snelheid kan een vliegtuig niet vliegen. Doordat een vliegtuig snelheid heeft, komt er voldoende wind onder de vleugels en hierdoor ontstaat er genoeg lift. • Hoe kan een vliegtuig bestuurd worden? Een vliegtuig kan bestuurd worden met behulp van de roeren. Er zijn drie roeren waarmee je kunt sturen: 1. Richtingroer 2. Hoogteroer 3. Rolroeren 1. Het richtingroer zit achteraan op de staart. Aan het uiteinde van het kielvlak. Als je achter het toestel staat en het richtingroer beweegt naar links, dan duwt de langsstromende wind het kielvlak (en dus de staart van het vliegtuig) naar rechts. Hierdoor gaat de neus van het vliegtuig naar links. Dit wordt dan de nieuwe vliegrichting. 2. Het hoogteroer zit ook achteraan de staart. Aan het uiteinde van het stabilo. Gaat het hoogteroer naar boven, dan duwt de wind de staart naar beneden toe. Hierdoor gaat de neus van het vliegtuig omhoog. Dus zal het toestel naar boven vliegen. 3. De rolroeren werken iets moeilijker. Zij zitten aan de achterkant van de vleugel. Aan de linkervleugel een en ook een aan de rechtervleugel. Als de ene omhooggaat, gaat de andere omlaag. Ze werken dus tegengesteld. De werking is als volgt: gaat een rolroer omhoog, dan wordt die vleugelhelft naar beneden geduwd. Omdat aan de andere kant de rolroer omlaag gaat, wordt die vleugelhelft omhoog geduwd. Het vliegtuig komt dus schuin te hangen en met behulp van het hoogteroer kun je dus ook zo een bocht maken. Omdat ook de snelheid geregeld moet worden, is er ook nog de mogelijkheid om meer of minder gas te geven op de motor. Aan de motor zit een propellor die hetzelfde werkt als een venilator. Hoe harder hij draait, hoe harder hij naar achteren blaast. Hierdoor wordt het vliegtuig naar voren getrokken. • Het bouwen van modelvliegtuigen Modelvliegtuigen worden van zeer lichte materialen gemaakt. De meest gebruikte materialen zijn balsahout en tempex, oftewel piepschuim. Ook wordt er heel vaak polyester gebruikt of andere lichte kunststoffen. Het bouwen van de vliegtuigen gebeurt vanaf een tekening. Deze tekening wordt dan op een rechte plank bevestigd en hierop wordt het vliegtuig gebouwd. Voor de bespanning van de vleugels wordt meestal folie gebruikt. Dit is in heel veel kleuren verkrijgbaar en wordt met een strijkijzer op de vleugels aangebracht. Ook wordt wel eens papier gebruikt voor de bespanning en soms ook japanse zijde. • Hoe werkt een afstandsbediening? Om te beginnen heb je de zender. Hierop zitten twee poken waarmee je vier functies kunt bedienen. De zender zendt de nodige signalen uit. In het vliegtuig wordt een ontvanger gebouwd die zo groot is als een luciferdoosje. Natuurlijk komt er ook een accu(pakketje) in met een schakelaar. Aan de ontvanger zit een draadje en dat is de antenne. Deze werkt hetzelfde als de antenne van een radio: signalen ontvangen. Verder worden er servo’s op de ontvanger aangesloten. Een servo is een heel klein doosje met een beweegbaar plastic heveltje erbovenop. Dit heveltje kan dus op en neer gestuurd worden. Aan dit heveltje wordt een stuurstang vastgemaakt die naar een roer toe gaat. Hierdoor kan het roer op en neer gestuurd worden. • Het vliegen! Hoe moet je opstijgen? Om te beginnen moet je naar het begin van de startbaan taxiën. Het is belangrijk dat je tegen de wind in opstijgt, omdat je hierdoor meer wind onder je vleugels kunt krijgen. (Met de wind van achteren moet je anders zo snel taxiën). Dan geef je gas en met het richtingroer (waar ook het neuswiel aan gekoppeld zit) stuur je de richting op de grond. Als het vliegtuig genoeg vaart heeft zal de ‘Lift’ groter worden dan de zwaartekracht en dat is het moment dat het vliegtuig gaat vliegen. Welke (kunstvlucht)figuren kun je vliegen? Om er een paar te noemen:  Looping  Rugvlucht  Rol  Langzame rol  Vierpuntsrol  Hoge bocht  Meskant  etc, etc Natuurlijk zijn er veel meer kunstvluchtfiguren, maar dit zijn wel de bekendste. Er worden zelfs wedstrijden gehouden in kunstvlucht. Je kunt dit misschien vergelijken met turnen of kunstschaatsen. Hoe mooier het figuur, hoe meer punten je kunt scoren. Hoe moet je landen? Landen is misschien wel het moeilijkste van het vliegen, maar misschien ook wel het mooiste. Voordat je gaat landen, vlieg je een baan om het veld. Dit heet een circuit (spreek uit: sirkwie) Dan is het de bedoeling dat je tegen de wind in landt. Je moet dan het vliegtuig zo sturen, dat je in een lange baan voor het veld uitkomt op niet al te grote hoogte. Je trekt het gas (bijna) dicht en het toestel zweeft dan terug naar het veld. Door met het gas te spelen bepaal je waar je landt. Nu is het een kwestie van goed mikken. Het leukste is om recht voor je te landen. • Wat voor soort vliegtuigen bestaan er? Van allerlei soorten en maten! De bekendste zijn:  Hoogdekker (lestoestel)  Laagdekker  Dubbeldekker  Zwever  Straaljagers met turbines  Pulsejets  Helikopters De langzaamste toestelletjes kun je te voet bijhouden. De straaljagers en de pulsejets zijn het snelste. Deze kunnen snelheden bereiken van meer dan 400 km/u!! Bovendien maken de pulsejets hierbij heel veel herrie. Daarom mogen die de laatste jaren bijna nergens meer vliegen, behalve als er een vliegshow is.

Plaats een reactie